Na samom kraju Erasmus + projekt „European StartUp“ pogođen je pandemijom virusa COVID-19 pa se nije mogla realizirati fizička, a ujedno i posljednja mobilnost učenika u Litvu. Unatoč nepovoljnim okolnostima, zahvaljujući radu i upornosti profesora, uspjeli smo organizirati i tu posljednju mobilnost, ali onako kako se sve održava u posljednje vrijeme –  online. U virtualnoj mobilnosti, koja je trajala tjedan dana, kao predstavnici IV. gimnazije sudjelovali su Ivana Jukić, Toma Jukić, Karmen Jurić, Ante Petrović, Tina Puškarić i Terezija Poljak te su se zajedno s profesoricama Natalijom Palčić, Marijanom Munitić i Katarinom Žanetić sastajali na Zoom platformi kako bi s učenicima i profesorima iz drugih država razvijali svoja znanja i vještine na temu poduzetništva.

Dan prvi

Svima nova digitalna verzija mobilnosti započela je u ponedjeljak 14. prosinca 2020. godine. Nakon prvotne neizvjesnosti, sve je dobro započelo i svi su bili sretni što napokon ponovo vide poznata lica s kojima su proveli nezaboravne tjedne u Portugalu, Poljskoj i Hrvatskoj. Plan i program pratio je model po kojem smo posjećivali i druge države. Uvodna aktivnost odnosila se na naša očekivanja glede mobilnosti i održana je preko platforme Mentimeter kojom smo se služili i ostatak mobilnosti. Učenici su rekli kako od mobilnosti najviše očekuju nova poznanstva i  zabavu kojima će poboljšati i svoje znanje engleskog jezika.

Iako je virtualna mobilnost, Litva je bila domaćin pa su nam predstavili svoju državu i grad. Kako bi provjerili jesu li učenici pažljivo slušali i gledali, svi smo zajedno zaigrali Kahoot kviz i tako se na zabavan način upoznali s Litvom.

Na kraju prvog dana svi smo se predstavili i razišli, a u iščekivanju sljedećeg dana, učenici su dobili zadatak da odgovore na kviz Vocabulary of entrepreneurship na platformi Wordwall.

Dan drugi

Drugi dan naše virtualne mobilnosti također smo započeli s jednim Mentimeter glasanjem. Učenici su bili upitani što je sve potrebno za dobru prezentaciju te su još jednom pokazali veliko znanje i zrelost. Svi učenici, koji su sudjelovali, barem su jednom napravili prezentaciju i ako ju nisu prezentirali, ali kao najvažnije elemente za održati dobru prezentaciju navode samouvjerenost i kvalitetu nastupa, jasnoću i jednostavnost sadržaja te dobar dizajn i slike.

Nakon toga profesorica Natalija Palčić održala je prezentaciju „Kako napraviti dobru prezentaciju“ u kojoj je prošla sve aspekte prezentacije i naučila učenike kako napraviti pravu, kvalitetnu prezentaciju u skladu s visokim zahtjevima publike.

Zatim je profesorica Aira iz Litve govorila o tome kako se predstavlja poduzetni plan, spomenula je važnost imena i slike kompanije u javnosti kao i prepoznatljivosti usluge ili proizvoda.

Za kraj, bivše učenice škole partnera iz Portugala, koje su nedavno pokrenule svoj poduzetnički plan, predstavile su svoj proizvod i ispričale priču o njihovom poduzeću i njegovom začeću u vrijeme pandemije COVID-19. Purry Toys Business malo je poduzeće, sa svega dvije zaposlene osobe, koje proizvodi ručno rađene i ekološki prihvatljive igračke za mačke. Kvalitetu proizvoda odmah su prepoznali svi ljubitelji i vlasnici mačaka koji su sudjelovali u mobilnosti.

Kako bi se upoznali sa temom sljedećeg dana i utvrdili znanje, učenici su riješili kviz u kojem su provjerili svoje poznavanje pojmova iz područja poduzetništva.

Dan treći

Na samom početku aktivnosti trećeg dana učenici su još jednom odgovarali na Mentimeter kviz, ovog puta pitanja su bila: „Možeš li sebe zamisliti kao poduzetnika jednoga dana?“ i „U kojem sektoru poduzetništva bi radio?“

Nakon pregleda i komentiranja odgovora, učenici su bili podijeljeni u mješovite grupe kako bi započeli raditi na aktivnosti „Proizvod budućnosti“. Ta aktivnost osmišljena je kako bi učenici vježbali svoj kreativni i poduzetnički duh, a od učenika se tražilo da se dosjete problema, istraže tržište i konkurenciju te osmisle proizvod ili uslugu koja bi taj problem riješila. Učenici su, kako bi predstavili svoju ideju, morali osmisliti dizajn i prototip usluge te napraviti prezentaciju o svojoj poduzetničkoj ideji.

Na kraju trećeg dana, učenici su ponovo rješavali kviz u Wordwall-u, ovoga puta o vještinama koje dobar poduzetnik mora imati.

Dan 4

„Što si do sada naučio na ovoj mobilnosti?“ bilo je pitanje na koje su učenici odgovorili na samom početku četvrtog dana.

Nakon toga učenici su ponovo podijeljeni u grupe kako bi nastavili raditi na svojoj poduzetničkoj ideji.

Dan 5

Zadnji dan virtualne mobilnosti započeli smo sa prezentacijama učenika iz svake od država koje su sudjelovale.

Prvo je Toma iz Hrvatske održao prezentaciju o društveno odgovornom poduzetništvu kojeg je primjer kompanija „Nadalina“ čiji direktor, Marinko Biškić već dugi niz godina strastveno realizira svoj san, ali uz to pazi na dobrobit svojih zaposlenika i zajedno s Centrom „Juraj Bonači“ organizira njihove terapije u svojoj tvornici.

Zatim su učenici iz Poljske prezentirali video o svojoj školskoj kooperativi. Učenici su pokazali prednosti takve aktivnosti i objasnili kako funkcionira. Preko te kooperative učenici od malih nogu uče osnove poduzetništva i na taj način financiraju dio svojih školskih aktivnosti.

Za kraj, Francisco i Daniela iz Portugala predstavili su ENDIPREV – primjer Clean Energy Businessa. ENDIPREV je osnovan 2009. godine u Portugalu i danas je vodeći proizvođač vjetrenjača s uredima u čak sedam država. Učenici su ukazali na prednosti takvog oblika energije te upozorili na problem globalnog zatopljenja.

Nakon toga, prešli smo na završni dio aktivnosti Product of the future te su učenici redom predstavili svoje poduzetničke ideje, a zatim su svi glasali za onu koja im se najviše svidjela. Ideje svih grupa bile su izvrsne. Prva grupa osmislila je pametni ormar – iCloset, druga grupa predstavila je aplikaciju H&H – health and happy, treća grupa slušalice koje u realnom vremenu prevode razgovore – Transbuds, četvrta grupa predstavila je Water cleaner, peta applikaciju Gesture koja prevodi zankovni jezik, a peta Nedush –  materijal koji se ne može razbiti. Najviše glasova je dobila aplikacija H&H.

Na kraju smo svi zajedno pogledali prezentaciju o projektu u cijelosti i podsjetila nas na sve vještine i znanja koja smo stekli, lijepe trenutke, nezaboravne zgode i sve ljude koje smo upoznali tijekom ove avanture.

This publication has been produced with the financial assistance of the European Commission under the Erasmus+ programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. Publication free of charge.

Tags:

One response

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Gallery
IMG_1905 IMG_1878 IMG_1889 IMG_1894